Saturday 3 October 2009

DEMAM FLU...EYELINER PINK...RISAU....

ASSALAMUALAIKUM

Dah cukup lama agaknyer aku tak post apa2 dlm blog nih...
pas blk kg beraya aritu terus tak xupdate, bkn xingat, tp cuma tiada ruang waktu
untuk aku mencurinya....
hurmmm, da masuk seminggu lps cuti aritu, and a very 1st day of lecture cuaca kt
Jakarta ni sangat la panas, agak2 goreng telur atas jalanraya pon ley masak,
and the best thing ever, kelas aku aritu smpai kul 4ptg, so duduklah aku dalam lecture hall, dalam lecture sangat la sejuk, tak taw la aku dorg psg aircond volume berapa sampai sakit kulit ak.
keesokan harinyer terus aku demam, bile angin panas lawan angin sejuk, mestilah kt tengah2
tu jd suam, makanyer aku telah mengalami demam flu yg smpai sekarang x abes2 lg.

peace~



pada tanggal 3 oct 2009, aku telah ke Tmn Angrek, huh rindu kt mall ni,
da 2 minggu taw aku x jejak kn kaki kt TA ni.
teman kwn ak draw duit n then g McD, makan...
Dia da kempunan sgt nk mkn McD, aku pon layanlah....
pas mkn, dia ni ajak aku ngn kwn2 laen g kdai makeup dpn McD, called ETUDE...
lawa kedai ni, sume PINK, my fevret colour kot... hehe..
so, we decide to look around jap smbil2 try2, tester kan ad..
hehe...
makeup kt sini lawa-lawa, dy nyer blusher mmg btol2 cantik, kalo sapu sekali
mmg terus lekat, xyah nk pakai banyak2 kali da.
eye shadow pon sme, ader yg mcm lipstick just apply to ur kelopak mata then terus jadi
kalo pakai yg kne sapu leceh la, bt the eye shadows here are so gorgeous, wrna lawa2, and like
the blushers, eye shadows ni pon xyah nk sapu byk2 kali da, hehe..
and,
the most make up I like here is eye liner kaler PINK...
cantik sgt n kwn aku tu pon suker gk..
disebabkan brg2 kt kedai make up ni lawa2 n bole thn lame, so harganyer pon
mestilah mahal...
but we decide to buy the eyeliner PINK tu n share the money...
harga sebatang eyeliner itu adalah 108,000 rupiah and in Ringgit dalam rm 38 kot.
what a girl btol la aku ni kn...
hehe

*p/s: nak kmpul duit beli eye shadow plak :p

Dalam aku n kwn2 gembira2 semalam, sekali lagi tragedi banjir berlaku pd kami..
mse maghrib semalam, hujan turun dengan lebatnyer macam langit kt Jakarta ni da bocor plak
tp aritu aku gak yg bising2 ble nk hujan... hihi...
so in a flash jer frontyard kteorg da naek air, so abes la sume2
sampah sarap n air longkang WAY SEPUTEH naek, air yg buseuk tu pon masuk dlm rumah
aku, and again terpakse la kteorg memnuggah brg2 naek atas katil n tmpt2 tinggi...
harap semua seisi ahli rumah ku bersabar dengan dugaan ni.
aku taw rumah kite ade masalah sikit, and nak pndh tp xde rumah skrg.
setiap kegembiraan akan ade duka nyer,
n setiap duke pasti terselit gembira,
and setiap sesuatu dugaan pasti terselit hikmah
yg suatu hari pasti akan muncul,
and setiap kesusahan pasti ada yg menolong,
dan minta la pertolongan yg Maha ESA kerana dia lah
yg akan sentiasa membantu kita..
Kerana janji Maha Pencipta itu pasti...

P/S: kepada mereka yg tg beraya rumah kyeorg semalam, thanks taw dtg n nsb baek korg blk awal, kalo x, stranded kt rumah aku la korg...hehe...




No comments: