Monday 19 October 2009

RINDU

aiyook... haha tataw..
awak rindu sape fatehah???

well i really miss my family, my cats and my old time sport

ceh,baru je sebulan x jumpa abah da rindu rindu
manja la lu tehah, mcm mne la u nk thn smpai next raya
kalo mcm ni???

huhu, what can i do, I'm just ordinary girl.

:puppyeyes:

and, that means almost a month aku x maen2 ngn kucing2 ku
mcm mne agknyer keadaan mereka skrg ni
laparkah, sejukkah???
huhu..

well, i have two cats to take care of.
1st one name's is :
ShinBae
male
4 years old
orange
manja
gedik
sangat poyo

(bukan gambar sebenar, tp lebih kurang je :p)

history :
ShinBae ni arwah mama amek kt rumah kawan dia
mse mama amek tu umur ShinBae baru 2 bulan
name ShinBae ni mama yang kasi sebab time tu kteorg
tgh obses ngn citer Wonderful Life, anak dy nme ShinBae.
ShinBae jd hak milik Farah (my lil' sis) lps cat dia, Milo mati
Milo mati sbb rindu Farah (awkward kn??)
mula-mula, mama nk kasi ShinBae kt Aiman
masa Farah duk asrama, mama yg jg ShinBae
ShinBae pnh xbalik rumah time maghrib which is mama sangat risau
and then jumpa dy kt seberang jalan, ShinBae kecik lg so dy x reti lintas jalan.
Mama selalu ajar ShinBae ngn rotan (sangat klaka, even dy xpnh kne rotan)
mse mama pergi, ShinBae jatuh sakit,
ermm, sampai aku doa, semoga Shin Bae and jumpa Mama
(hampeh nyer tehah)

tp, sekarang ShinBae da sehat sbb angah selalu bwk dy g klinik.


my 2nd cat's is :
Rookie
male
4 years old
Black
Tabah
Gatal

(bukan gamba sebenar, Rookie xsuke mandi ok)

history :
ni pon mama amek kt rumah kawan dy
adik kpd ShinBae
muda beberapa hari kpd ShinBae
my own cat
nme Rookie ni mama yang kasi,
tp dy x manja ngan mama sbb aku da latih dy manja ngan ak jer :p
mase 1st smpai rumah ak dy sgt kurus
tp sekarang da gemuk
sangat perkasa and suka jadi pengawal rumah
(tym aku duk sorg2 dlm rumah, dia la pak guard)
Rookie walaupun kucing jantan tapi sangat pandai menjaga anak-anaknya

sekarang ni, ShinBae and Rookie da besar and da tua,
rindu nak peluk mereka ni, very furry... hahaha
sekarang ni, Rookie selalu mengawan ngn kucing betina yg cantik
n produce ramai anak-anak kucing
so, kt rumah aku da mcm sarang kucing
ShinBae plak xpnh2 ade anak,

Farah cakap :
'xde orang nk kt ShinBae'

angah cakap :
'ShinBae angah da mandulkan'

aiman plak :
'...........'

so tiada jawapan yang jelas di sini.

jawapan aku :
' ShinBae ade anak, dy share bini ngn Rookie'

hahaha

knape aku fikir macam tu??
sebab anak2 dari isteri Rookie ada macam2 kaler,
hitam, orange, putih

dr mne dy dpt kaler orange?? of course la ShinBae
lagipon, ade source cakap haiwan bole mengawan ramai
so x kesa la kalo Rookie and ShinBae share Partner
hahaha...

angah menyangkal jawapanku,
katanya Rookie and ShinBae kan adik beradik
so mestilah ada genetik kaler orange dalam badan Rookie..

hurmm, org tu kan teror bio,
hari2 menculture virus, if dat cell die, he will do it again and again,
hahaha, better lg amek medic ni

kenyataan paling best pasal ShinBae and Rookie
adalah,
mereka akan sangat kurus bila aku sampai rumah,
hari aku nak balik sini, mereka akan sangat gemuk
hehehe..



hurmm, aku pon tersangat rindu kat fevret sport aku
swimming and taekwondo
swimming mmg da lama aku tinggal
sebab jangan harap abah n angahku membenarkan aku
mandi sungai ^^
kenyataannya, mandi sungai lagi best dari mandi laut

taekwondo aku da lme x training,
last training masa kt UKM dulu..
huhu, rindu gile aku kt sport ni
walaupon da bape kali aku injured... hahaha
feel nak sparring sentiasa membuak2 dalam darah muda ku ini.
hahaha....
banyak kenangan manis ku bersama ngan teamates dulu...
yeah...!!!


(bangga aku :p)

(team KMKN..!)

hurmm, I'm not a lovely girl ok...! ^^

But, the MOST of, I missed my MAMA so much
may ALLAH bless u
I will always try my best to give my du'a for u
after my prayer...
coz' deep inside me, there is u....



No comments: