Thursday 22 October 2009

WHAT IS YOURS???

ASSALAMUALIKUM...

pertama, hari ni seorg kwn kolej matriks aku telah pergi menemui ILAHI.
Al-Fatihah.
tak kira lah kita tua atau muda, ajal adalah perkara paling hampir ngan kita,
so, jgn la kita memandang enteng pada kematian itu.

'the death of ourself is the nearst thing'
imam shafiee

..............................................


dulu pas SPM ramai gak kawan2 aku yg decide nk kawin
senior2 sekolah pon ramai yang da kawin
ramai yang dah bertunang
yang kapel tapi
x kahwin
lagi
ramai...

bila balik aritu, yang dah kawin
sume da ada anak, huhu bukan setakat 1 or 2 dah sampai 3 pon ada.
tabik giler r aku ngn korg, tym aku tgh bergelumang ngn
buku yang aku sndiri pon x mampu nk baca
korg ley jg anak2 yang comel
but, of course la ada istilah naughtiness and stuborness despite of the cuteness kan..
huhu, ada anak sedara n sepupu yang kck2 ni pon haram aku nk layan
ni kan pulak ad baby + toddler sndiri... bisa bingung deh..
aku, sah kan nk kawin,
boipren pon tarak... hahaha
tp, zaman moden cm sekarang ni mne la layan kapel2 ni,
kawin jer terus. ngee~~

hehe, one of my aunties ade tanya aritu,
lebih kurang mcm ni la bunyinyer
"bakpo tokse ko anak sedaro cg. bla bla tu?? molek doh tu"

molek?? kata hati ku... yes he did but there was something wrong about the
relationship, maybe he can't filled my criteria... wow
but if I have 'JODOH' with him maybe I can
sort out a few things, haha.
(hurmm, angah nak ke dia?? nah..!)

kahwin or marriage is not a thing that u just can say it with a mouth
it must be filled with love, responsibility, so on and so on.
hurmm, just flash back my memory with my friends,
mase tu aku ada konflik dalaman jiwa yg maha
hebat (tym matriks dulu), and they all sgt
terkejut tahap cipan dewa mati idup blk.

one of them said;
" aku x larang ko nak couple ni tehah, tapi bila bercinta lepas kahwin kan lg best, xde dosa
orang tengok pon sedap mata memandang. lagipon, setiap perkara yang kita buat mesti
ada tanggungjawab yang terbeban kat bahu ni, bercinta pon ada tanggungjawab nyer,
jadilah wanita solehah"

sangat syahdu time tu, rs macam nk nanges guling2 and terjun tingkap sbb malu ngn
perbuatan sendiri... huhu... and ALHAMDULILLAH
I see the point now, what she advise to me, macam da menyerap sikit demi sikit dlm hati
aku yang itam ini... (bajet tol la) :p

secara tuntasnya kat sini, sebenarnya aku nak pointkan

aku tabik ngan org yang boleh kawin awal, even ade sorang kawan kepada kawan aku
umur br 20, amek medic and da kawin bulan 2 aritu,
sebab ap kawin awal, sbb parents si anak dara
tak nak mereka terlalai
sangat tabik :)

orang macam aku ni x boleh kawin awal,
masih belum lg sanggup memikul tanggungjawab tu
soal jodoh ni aku serah j kt abah, peace~
kita ikut cara tradisional
nk kawin br kenal
(asal aku poyo???)
hehehe
adventure x??
(sah dah gila)

well dats my choice... so, what ur's???





No comments: