Saturday 22 January 2011

PIRATE EYE MUCH…??

Agak nyer lah kan aku ni memang ditakdrkan untuk  mengalami masalah mata.

Okay minggu lepas, mata kiri aku ditumbuhi ketimbit kat palpebra, pehtu mata kanan aku dah rasa semacam tapi tak bengkak-bengkak pon, lama-lama rasa sakit kat dua-dua bijik mata aku nih hilang.

Tapi, tup-tup semalam masa aku tengok-tengok dalam cermin, wadahel la mata kanan aku nih merah sebelah bawah, belek punya belek, DEMMMM! Ada bijik kaler merah dalam mata bawah aku, cam haemorrhage plak aku rasa dalam mata nih… An escape of blood from rupture blood vessel, hehe suka suki jer cakap haemorrhage.

Peh kelas Dr. Rimawati (T_T) pagi tadi, aku pon naek angkot (2 ribu jer dol, klu nek taksi berganda2 kot) berangkat ke Sepital Siloam, minta jumpa Sp.mata. Aku mintak nak jumpa dengan Dr.Kelvin sebab housemet aku, Ainaa cakap dia bagus. Ramai gak lah pasien Dr,Kelvin nih, aku orang yang ke-14, kena tunggu lagi 8 orang (sib bek ada ipod). Menurut pemerhatian aku, semua pasien-pasien Dr.Kelvin ni kanak-kanak yang nak wat Spec. Kecik dah ada masalah mata, kesian korang.

Tiba lah giliran aku, dia tak wat anamnesis sangat pon sebab dalam record aku memang sume pasal masalah mata, dia suh duduk, tanya kenapa, aku cakap ada bijik kaler merah dalam mata, terus dia minta aku duk kat tempat cek-cek mata tu, dia cakap ada bisul dalam mata aku dan dia nak wat incision. Gilo, incision camno lah aku nak balik sensorang nek angkut ngn mata pirate?? Mula-mula aku hesitate gak lah, tapi kalau tak wat nanti lagi melarat bole jadi tumor. Pastu dia tanya aku “Kenapa sih ramai anak malaysia kena bisul dalam mata??”, “Apa makanan nya ato udara nya ya yang ga cocok?” Mano lah den taw, aku bantai jer sume makanan dulu, dari 1st year smpi 3rd year kat sini udara dia aku hirup ok je (walaupon memang tak bersih-bersih, agak-agak bape kg habuk dalam paru-paru aku sekarang nih…). Aku hanya mampu sengih… Tiada jawapan pasti.

Then he asked me for my permission, fill the form, sign it, the inform consent settled! He start the minor operation on my right eye, anesthesia, "korek” that bijik then put some ointment. DONE! Kejap jer dia buat, dalam 5-6 menit jer. Dia kasi aku 4 obat (3 obat tetes mata, 1 obat antibiotik oral). Dengan mata Jack Sparrow aku blah gi amek ubat, call my houssie, ask them to pick me. Nasib baek lah dua orang yang baik hati ini sudi jemput aku, Tuty dan Raihan,

Actually tak sakit pon masa dia buat tu, tapi bila keluar je dari bilik dia, Ya ALLAH sakit gile mata aku, tuhan jer yang mampu mendengar aku merintih-rintih. Tapi sumer tu kan ujian dari-NYA, aku redha.

pirate...(sakit pon senyum) 

paperKELIP : Exam mode on…

signature2

 

3 comments:

~cik tiram~ said...

sabar ye syg.jgn lupa letak ubat..:D

Fatehah Malik said...

thanks mieda.. ^^

Kak Long said...

ermmm.. kalau aku ni, xtau ar berani buat ke tak.. salut aa ngan ko teha.. hehe