Monday 4 April 2011

BANK

Aku rasa lah kan… Aku rasa lah yang sebenarnya orang-orang bank ni tak tetap pendirian dan prinsip dia orang kucar-kacir. Mungkin sebab dia orang meniaga jadi nak tarik perhatian manusia dia orang kena sentiasa berubah-ubah. Tak malar langsung tapi pandai memanipulasi orang, outcome dia of course lah entah hape-hape.

Aku dah ter'fakap' dengan bank minggu ni, tengok lah 28 April ni which is 24 days left, bila dah cair tabungan pendidikan tu aku pegi beli blackberry 3G CURVE. HAHAHA.

BlackBerry-Curve-3G-from-Sprint

Tapi bila fikir balik aku nak pakai blackberry untuk apa?? BBM?? Okay lah sebab macam hampir semua orang pakai Blacberry kat sini, perlu lah aku mengikut perkembangan semasa kan.

Taubat dah aku PHOBIA dengan bank and bankers sekalian. Mulut dan kata-kata manis tapi... pandai memanipulasi sungguh mereka nih. Pada adik-adik yang kena call dengan bank dan dia orang offer tabungan pendidikan tu, tak payah gatal-gatal cakap ‘YES’ sebab benda tu ada bunga, secara tak langsung ada RIBA sekali, aku ni baru tersedar dan baru terngadah nak cancel tapi bank tu cakap “No miss, you can’t, our term and condition have change”.

Lepas ter’fakap’ dengan bank ni, jangan harap pasni aku nak kawin dengan BANKER, tak kira lah kerani bank, pegawai bank, accountant hatta enyapu sampah bank pon. Mereka ni pandai manipulasi keadaan. This is my point of view about bank and bankers okay and they’re absolutely clueless about how science person like me “THINK”.

signature2

No comments: