Sunday 14 August 2011

KENAPA AKU MINAT KOREA!!

5GODs

Assalamualaikum dan selamat malam semua...

Ingat lagi tak dulu masa SuJu-M datang Malaysia untuk buat persembahan Hari Belia, ramai artist-artist Malaysia tak puas hati sebab penaja layan diaorang macam dewa?? Mesti ramai tak tahu tapi isu ni hebh dalam twitter. Of course the artiste who cause the trouble got antis.

Well, aku tak nak bukak cerita pasal isu ni, tapi aku nak cakap yang aku minat giler, minat tahap dewa mati hidup balik kat K-POP!!! Kenapa minat K-POP bukan M-POP??? sebab...

1. Sebab diaorang handsome, kacak bergaya, cantik dan sexy (sexy??)

2. Diaorang bukan lah artis-artis segera yang tiba-tiba popular melalui rancangan reality tv, walaupun diaorang dah menang dalam apa-apa show, diaorang kena training bertahun-tahun (paling minimal 2 tahun), contoh DBSK.

3. Diaorang punya lagu best-best dan catchy. Iyer best. Contoh paling mudah, lagu Wonder Girls “nobody”, SuJu “Sorry Sorry”. Sebut jer, semua tak bosan dengar.

4. Idol-idol dan celebrity Korea ni, tak reti nak malu taw tak. Lawak dan menghiburkan hati, tapi still ada manner diaorang.

5. Diaorang pandai menari, latihan yang bertahun-tahun yang diaorang terima tu dapat memantapkan skill tarian diaorang, bukan setakat 3 bulan jer.

6. Pokoknyer memang aku ni gila korea, Personal Preference kay.

Biasanya, kepada siapa-siapa yang telah memperlekehkan K-POP idols atau cuba-cuba nak bad mouth diaorang, mereka akan dapat ramai anti fans, don’t you ever underestimate the power of K-POP fans, better you all senyap sebab peminat K-POP ni global. Tapi aku takde lah troll orang yang kutuk K-POP, aku baca je tweet dan komen-komen fans. Tapi, you try bad mouth my JJ or My DBSK, my 2PM, my SuJu, my Wonder Girls, aku troll ko habis-habisan, Heee~

signature2

No comments: