Saturday 13 August 2011

MY UNPRODUCTIVE DAYS DURING FASTING MONTH

Assalamualaikum... Happy Fasting and Salam Ramadhan everyone!!!

Today is 14 of August aka 14 Ramadhan, and 10 days to go before my feet step on bumi Malaysia yang kucintai! So currently I’m in Jakarta, spend my holidays with classes and books (books?) heee~

Try korang bayangkan betapa tak produktif nyer lah hidup aku sejak-sejak bulan puasa nih, kelas dah lah tak full macam hari-hari biasa, tido memalam (tido malam ke?) dah lah after subuh, bangun tengahari, my biology clock dah ting tong atau dengan kata lain, siklus sirkardian aku dah macam hamster dah, siang tdo, malam berjaga.

Bukan nyer nak beramal ibadah time-time bulan penuh barakah ni. Adoyai fatehah malik! Tak taw biology clock aku nih boleh betul balik atau tak bile dah sampai Malaysia nanti. How come I’m gonna face my daddy, when her 1st born daughter who is 22 years old now act like "HAMSTER", okay hamster is cute at least.

Lagi tak produktif bile tak boleh tido bukan nak study, duk layan variety show from Korea and korean drama. Running Man  (RM)lawak gile, bila dah gelak berdekah-dekah macam Banshee memalam buta, mestilah memerlukan energy yag lebih, oxygen consumption pun bertambah, lagi lah tak mengantuk. So nasehat aku untuk orang yang baru nak layan RM ni, jangan tengok memalam, tengok lah pada waktu tengahari time-time tengah mengantuk, confirm korang akan kembali bertenaga.

Untuk itu, aku akan cuba untuk menidurkan diri di awal malam sekitar jam 11 malam (awal ler tu) supaya pagi-pagi aku bole bangun awal, kemas-kemas bilik, pergi pasar. Aku akan cuba tahan mata aku dari tidur pada waktu siang supaya di malam hari aku mengantuk awal. Boleh lah saya mimpi JJ saya tiap-tiap malam. I love you JJ, my perfect guy.

daa~~ my cat dah ajak tido, and how in he** aku nak tido sekarang sebab aku tak mengantuk.

paperKELIP : Finally, I can write back in this blog with happiness, the last incident, lets forget it, let them go, just like when Jay out from 2PM and my beloved DBSK disband (well I still mourn a little, love 5 of them, AKTF!)

signature2

No comments: