Tuesday 28 February 2012

TOMORROW

Tomorrow is the DAY, the day you you went away.

Okay, noob lah you ni tehah... Tomorrow is not the day siapa-siapa went away leaving myself alone, tomorrow is the day of my OSCE. Not the real OSCE but the Herr one. HOHOHO. Yeah I feel stupid because I tak pass2 lagi procedure memasang infuse and this is like the easiest one actually, cucuk je, pstu nanti air masuk je dalam blood vessel tu. Tapi masalahnyer procedure ni tak macam yang aku fikir mudah tapi bagi dokter yang menguji sangat lah complicated. Yess masa aku ujian dulu, aku gabra, you know gabra, bukak-bukak pintu je nampak Dr. Irwandy, gabra lah aku, pastu bila dah gabra procedure tu ke laut. Yang terhafal jadi tak terhafal.

Okay, aku dah mempersiapkan diri ini dengan sebaik-baiknya, siap seduce Mas yang jaga skill lab tu lagi kasi kitaorang try-try kat dummy tu, biar esok takde lah gelabah ayam nak cucuk jarum tu kat mana. Tadi pon my dear girlfriends aka my housemates dah suruh aku practise pasang infuse nih sume depan diaorang, Diaorang sangat best and supportive. Thank you!! *sobs* saya terharu. Saya akan buat yang terbaik esok, mudah-mudahan saya behasil.

Harapan saya esok :

1. Please pretty Please (sambil kedip-kedip mata) dapat dokter penguji yang sempoi.

2. Sarung tangan tu tak melekat dekat plester. Bila dah melekat rasa macam fail je

3. Saya dapat pasang tourniquet tu, tak kira dia warna biru atau orange.

4. Saya tak konpius, semoga dipermudahjan oleh-NYA.

5. Saya dapat buat yang terbaik, apa yang saya belajar, apa yang saya practise. Saya harap saya lulus.

And last but not least, thank you Allah for all the love and support you give me. Even though this is the 3rd time I fail this station, the easiest station out of 8, I feel bless and lucky, because you want me to learn and learn until I get it right. You give me challenge so that I can improve myself to be a better doctor. You train me how to be patience. Thank you for giving me the friends who will cry and laugh together with me. Okay, that all for my rants.

signature2

No comments: