Friday 16 April 2010

LAGENDA BUDAK SETAN

Korang penah tak bace buku nih, I mean this novel

“LAGENDA BUDAK SETAN”

buku ni sangat awesome to me, dan aku baca buku ni mse darjah 6, pas UPSR… Jangan cakap aku tak matured ag tym tu and tak boleh bace buku-buku mcm nih ok.

meh kita review sket pasal novel nih:

Novel ni Ahadiat Akashah yang tulih, novel-novel dia memang best lah, tak macam novel-novel jiwang sekarang ni, rosak-rosak. Korang ley search kt google novel yang dia tulih seperti berikut, KL-LONDON, BALAK CUN, PILOT CAFE, KATRINA-KASYAH LAGENDA BERAKHIR, and more…. (ni list yang aku cam betol-betol suke).

Cite Lagenda Budak Setan ni camni, Kasyah masuk sekolah asrama penuh, mak dia tak suke kat dia sebab Kasyah nyer muke dan perangai sejibik cam bapak dia yang tinggalkan mak dia.

Kat sekolah tu dia sangat nakal, kawan pon ngan budak-budak nakal, contoh nyer dia kawan ngn gang ni, gang ni cam anti lelaki, pada suatu hari gang nih buat plan baik + devil punyer, dorg gi letak cicak mati dalam botol coke sorg playboy kt sekolah tu, and playboy tu mnum ngn sedapnyer coke tu (aku pon xtaw lah cmner dy ley telan cicak mati tu ngn enaknyer). Cam siot jer kan. Pastu Kasyah ni can suke create masalah, tapi tulah, dia cam pandai walaupon perangai cam setan..

Then muncullah Ayu, seorang junior kat sekolah tu, Ayu ni can berani gile kot lawan Kasyah tu (sbb kasyah cam sume org takut). Then lame-lame dorg pon cam suka, sayang dan cinta.

Tapi…. nak dijadikan citer, ade sorang player ni, anak orang kaya suke kat Ayu, dorang pnh couple kot (ttbe long term memory aku luput dr ingatan) nak Ayu balik. Mase tu Ayu n Kasyah dah abes high skool, dorg belaja kat London same-same. mak Ayu cam suke kat rich guy tu, so dia paksa Ayu balik, pura-pura sakit, tapi sebenarnyer dorg dah plan nk kawen kan Ayu ngn rich guy tu (jahat !!)…. And the best thing ever, Kasyah tak taw pon pasal hal ni sebab Ayu tak dibenarkan mtuk jumpa Kasyah dah.

Tunggu lah Kasyah kat London, try contact Ayu tapi tak dapat sampai lah beberapa tahun, abes belaja sume, keje…

And Ayu pulak, merana ngan rich guy tu sebab dia selalu kena marah, pukul (cam kena dera fisikal n mental lah), sebab laki tu jeles (cess, tak gune tol laki camnie!!). And nak dipendekkan citer, Ayu ngn Rich Guy ni gaduh-gaduh, pehtu Ayu lari nek keta, then eksiden, abes lah muke dia yang cun tu, abes fraktur, abes tersobek, and doc cdg dia buat plastic surgery. Okeh, dia pon terima cadangan doc tu, bua lah plastic surgery, tapi dengan syarat dia nak totally ubah wajah dia jadi laen, tak nak dah muke Ayu yang lame. Ayu cerai kot ngn laki dy.

Berbalik kepada Kasyah, dia keje jadi ape tah, tapi dy kne buat bisness ngn syarikat Ayu, Kasyah of kos lah tak kenal dah Ayu ghupe pon dah lain kan. Tapi somehow, Kasyah cam ada perasaan yang minah tu Ayu, hu3.

………….

penat lah naip sinopsis ni… Panjang giler, 5buku beb (kot), takat aku citer ni baru bape helai. hu3…

papepon, this story sangat sweet, sedih, nanges berkotak-kotak tisu, memang feel giler aku bace buku ni, sampai  juta-juta kali pon aku mampu ulang….

and this June, movie cite ni akan kuar kat wayang!!!! weyh, I’m very anticipated!! Excited tahap gaban…

Kalo nak taw cmner kesah dorang sampai abes, pe kate korg beli jer buku Lagenda Budak Setan ni, sambungan dia novel Katrina, pas Katrina ada  Kasyah-Lagenda Berakhir.

dan di sini aku sertakan trailer movie LAGENDA BUDAK SETAN

wahh… tibe-tibe jer aku berdebar, Can’t wait lah!!! Waddahall aku tulih entry ni malam-malam buta??

p/s : asal aku ley ingat every scene kt dlm novel ni eh??? asal bedah, farmako, pk n etc aku tak mampu nak hengat ngn baik, telus dan ikhlas??? ha3.

signature2

2 comments:

F I E Z A I N A said...

tehhhhhhhhhhhhaaaaaaaaa.
giler aku tgk trailer nie. aku nk tgk. nk tgk!!!!!

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

baca novel ni masa skola mnengah dulu..
bestttttttttttt