Monday 26 July 2010

MALAM NIFSU SYAABAN

woolcott_la_chausser

Malam Nifsu Syaa’ban, malam di mana malaikat bawa naik semua amalan kita naik ke langit, dan buka lembaran baru untuk catat catit amalan kita sampai lah mlama nifsu syaa’ban tahun depan… Itu apa yang ustazah aku cakap dulu, mase kecik-kecik.

Tengahari tadi lepas kelas IPD, abah hantar mesej, malam ni malam nifsu syaaban, jangan lupa baca Yassin 3 kali dan doa banyak-banyak ok (tengok gaya macam mama yang taip, hehe).

Aku pun cam, owh dah masuk 14 syaaban, nasib baik abah ingatkan, kalau tak memang aku “miss” malam ni, aku ni sengal sikit, asyik lupe jer.

Thanks abah… for reminding me such an important thing. Jangan abah ingatkan aku “Malam ni malam 1 Ramadan, rajin-rajin lah terawikh” hehehe, malu ler aku, cam taw-taw jer aku jenis liat nak angkat kaki gi surau (padahal belakang rumah jer). Kalau abah ada mesti dia dah tunggu kat depan sambil buat muke garang, “cepat siap” dan membebel pasal keberkatan bulan ramadan. Rindu kat abah.

paperkelip : kat asrama dulu, selalu tersengguk-sengguk baca yassin malam nifsu syaaban. Bacaan kedua yassin plg kritikal.

signature2

No comments: