Friday 29 October 2010

BAD BAD BAD

Makin hari aku rasa english aku tambah teruk. Dah lah memang teruk tambah lagi teruk. Kawan aku yang jadi nurse kat Malaysia cakap dokter-dokter graduan Indo neh tak reti cakap English. Konpem kena gelak ngan nurse-nurse kat sana kan. =.=”

Cuba hang mai duk cni, nak tengok boleh tak belajar anat kut latin. Taw tak kami bertungkus lumus translate latin-eng, eng-indo bila tym buat makalah. Susah taw bila belajar kut bahasa indo nak translate eng-indo, mana boleh main tibai-tibai jer nanti salah tafsir, dah lah istilah dalam indo ni somberono jer, campur-campur latin sket. I boleh faham lagilah orang cakap omputih ngan I tapi bila I cakap mestilah I guna bahasa yang I belajar kan kan kan. Lama-lama nanti okay ler (ayat nak back up diri sendiri)

Tapi yang bestnyer, ada seorang hamba ALLAH ni cakap student medik kat Indo practical dorang baguslah, ada gaya, confident jer amek darah orang, pasang kateter etc. Yolah, kalo lab PK tu, xde practice-practice kat patung dulu wat pungsi vena, terus practical amek kat kawan sendiri. Ada sorang kawan aku neh, dia selamba jer cucuk vena aku, amek 5 ml darah, confident, tak shaking langsung, muka cam takde perasaan. Betul…. tak caye sudah. Agak-agak dia selalu pungsi vena kot.

Kesimpulannya, haruslah aku berusaha membaiki english aku yang semakin teruk ini. Sekian terima kaseh.

paperKELIP : Nanti koas ley amek darah orang puas-puas. YEAH!

signature2

No comments: