Monday 7 March 2011

iPOD

ipod-nano-orange

Assalamualaikum… Hye everyone…

Zaman era globalisasi sekarang ni mesti korang ada macam-macam gadget yang best-best kan, ipad, itouch, iphone, ipod, blackberry, android, laptop pelbagai fungsi etcetra etcetra bagai. Well dunia zaman sekarang kena maju, kalau tak nanti ketinggalan zaman.

Setakat aku hidup dalam era globalisasi ni, 3 gadget jer yang aku simpan sampai sekarang, ipod nano 5th generation kaler orange, laptop yang dah berjasa 3 tahun dan tak akan aku tukar selagi dia tak mampos dan handset sony ericsson yang aku pakai tak tukar-tukar since aku form five. Setia tak aku. Haha.

ipod nano aku, aku nobatkan dan rate kepentingan dia dalam list “as my number one gadget”, 2nd laptop dan 3rd handset aku. Kenapa ipod nano dan bukan handset no 1? Dan kenapa nano bukan touch or iphone? deyy syukur taw tak. Alasan dia sebab itouch besar gabak, nak masuk dalam pocket seluar tak muat sebab aku sumbat earphone 24 hours dan aku akan pasang ipod nih lebih kurang 18 jam sehari. Time workout aku pasang, jalan kaki kuliah aku pasang, tidur pon aku pasang, study aku pasang (wajib kalau tak ilmu tak masuk). Bayangkan kalau itouch aku bawak time workout, beban, susah lah. Tapi insya-ALLAH ada duit lebih nak beli iPHONE, ganti enset buruk, at least ada iphone boleh main-main game, ada application medic, tak menyusahkan. Owh owh berangan.

Laptop sangat penting sebab takde laptop tak boleh online, I mana ada handset canggih-canggih nak online. Heee~ okay kalau ada handset canggih tapi tiada laptop macam mana nak settlekan PBL yang menyusahkan tu setiap blok kan. So selain dari beronline dengan laptop, ia juga berguna untuk aku siapkan PBL, makalah bagai, nak-nak sem 6 ni dah start ada 2 PBL dalam 1 blok (senior yang cakap), so laptop ni penting. Untuk online, assignment, movie dan main game. Penting, nombor 2 jer sebab laptop aku tak mobile macam ipod, mana ada orang workout pakai laptop, okay fine, kalau buat aerobic tengok laptop. Whatever. Jogging tak bawak laptop.

Handset cikai, no 3 jer, mentang-mentang dia cikai tehah ko kasi 2nd up runner je kat dia. pffttt. Bukan bias, okay apa fungsi handset?  For communication of course, calling and messaging. Right. Tapi, kat Indonesia ni, siapa yang aku nak message-message? Nak Calling-calling? Haram jadah takde sorang pon melainkan ada benda penting. Bak kata aku yang kat atas tadi, era globalisasi babe, YM ada, Facebook, Twitter. Haaa ada medium yang lagi senang nak berkomunikasi, free lagi, apa guna bayar fastnet mahal-mahal tapi tak dimanfaatkan. Okay fine, aku loser sebab takde orang call or message, tunggu samapi berjanggut (which is impossible) pon “orang tu” tak akan message or call. Okay aku loser lah kan, but who cares? I don’t give it a damn pon, well baka kata Mr. K mulut lelaki macam bullshit, haha dia yang  cakap. Actually jimat credit aku sebab boleh aku call abah, mama, adik aku. Hehe. Penting lah jugak handset cikai ni, kalau takde handset ni, internet laju tahap ferrari pon, kalau ayah aku rindu aku, nak dengar suara anak perempuan kesayangan dia, dan internet yang pakai berukband memang macam haram kat Malaysia tu memang tak akan mampulah nak menghubungkan anak dan ayah ni. So handset aku hanya untuk call dan message ahli keluarga aku. Sayang Korang!

Apa-apa pon, memang ipod nano 5th generation kaler orange tu adalah nombor 1. Ini semua hanyalah pendapat aku jer, lain orang lain lain pendapat kan. Peeps~

Enjoy the song… Especially for you :

 

paperKELIP : I WILL NOT. TRY ME…

signature2

No comments: