Sunday 26 February 2012

PERCAYA

Kalau dah balik kampung dengan usia yang sebegini,
maka ramailah mak cik-mak cik kat kampung tanya
"Teha dah ada boyfriend?"

Hehe, dengan senyum lebar aku pon jawab
"yer dah ada dah, dia dekat Korea sekarang" hehe

Dan mak cik aku pon mula lah tanya macam-macam
”ye ke? belajar apa kat korea tu”, “berapa tahun lagi nak habes?”

Muahahaha... kalau aku jawab macam ni aci tak?
"Dia dah abes blaja dah, dah keje pon, ada rumah besar lagi, siap ade kereta batman lagi"

The point is, mak cik aku boleh pulak mereka percaya cerita merapu aku nih... itu maknanyer your niece ni memang ditakdirkan forever alone. Apa yang aku jawab kat mereka? 
Aku jawab “Umur dia 26 tahun ni” sambil sengih sensorang. Pandai-pandai lah mereka translate sendiri sengihan aku tu :p

Owh I told my girls this super duper epic story and they said
"Dorang percaya sebab dorang tak tahu yang awak tu memang tergila-gilakan si JaeJong tu, dorang tak kenal awak macam mana kita orang kenal awak teha oi” Hohoho.

Only my friends know who truly I am, so you, who the one not around me, don’t know me well, to judge someone action, we have to know them better. Tak kira lah korang kawan dia atau stalker dia. Term stalker di sini bukan stalker yang takat stalk orang kat fb, twitter or blog, tapi stalker yang sesungguhnyer, not pseudo-STALKER.

To my Aunties, I am so sorreeeeeeeeeey. I am forever alone, at least for now, please don’t ask me about boyfriend, right now I only have Girlfriends... no, I am not gay. HOHOHO. I’m just delusional that someday I will be married to JJ. That’s all.

signature2

No comments: